Oldalak

2009. február 19., csütörtök

Mi is az emo? Nekem ezt jelenti:

Az emo:számomra,szerintem

Jaj hol is kezdjem.
Előszöris azt fogom taglalni, hogy nekem mit jelent.Másnak nem kell, hogy ezt jelentese.Az, hogy kinek mit jelent szoros összefüggésbe van azzal, hogy kinek milyen a személyisége.
Na akkor térjünk a lényegre.
Az emo egy nagyon összetett kifejezés amit nagyon nehéz magmagyarázni.Ezért is szeretem az olyan kérdést amikor azzal találnak meg, hogy akkor ez most mi is. Nem csak zenei kategória hanem stílus,élet felfogás egyben.
Az emo az emotional (érzelmes,érzelemmel teli angol) szóbol ered.Az elnevezés jól mutatja az ebbe a stílusba tartozók személyiségét.Az átlagnál érzelmesebbek(szerintem az lenne a normális ha mindenki ennyire érzelmes lenne és nem csak azon gondolkozna, hogy hogyan törtessen előre,ártson a világnak és másoknak).Lelkileg könnyű őket megbántani(ezért vigyázz, hogy mit mondasz).Ezt nem úgy kell értelmezni, hogy ha azt mondod neki, hogy jaj de szar a nadrágod akkor megöli magát.Csak érzelmileg érzékenyebbek.
Nem szeretik a hazugságokat, az őszinteséget kedvelik.A batátaikkal érzik magukat jól, mert ők megértik azt amit ők éreznek.Nem csak emo barátaik lehetnek lehet teljessen más stílusú barátikörük is.Ugyanúgy, mint bármilyen más embereknek.
Az eredeti magyarázat szerint azért hordják a fél szemükre fésülve a hajukat, mert annyira rosznak találják ezt világot, hogy elég azt csak fél szemmel látni ill. csak a jó oldalát szeretnék látni(szerintem ez totál igaz mivel eléggé elbaszódott ez világ bár szerintem mára ennyire már nem plátói oka van a hajnak csak megszokás).
Nem szenvednek feltétlenül depresszióban.Csak hajlamosak elgondolkozni bizonyos dolgokon pl.:az élet értelme, élet a halál után... és ez hatással van a hangulatukra.Másnak is lehet rossz, depressziós napja nem csak nekik.
Arról, meg, hogy feketében járnak csak annyit, hogy nem mindenki jár feketében vannak akik a színeket is előnyben részesítik.Ez teljessen emberfüggő.
Nem csak emo zenét hallgatnak(ugyanúgy, mint más emberek mást is hallgathatnak).
Sok emonak van pirszingje(azért, mert tetszik nekik, nem azért, mert csak akkor lehetsz emo).

A külselyükről:
-Nincs mindenkinek fekete haja.Van aki barna,szőke...Vannak akiknek színes tincsek díszitik a hajukat.
-A nemek közti határok sokak szerint elmosódnak.Szerintem ez baromság.Most attól, hogy nagyából ugyanúgy néznek ki a fiúk és a lányok attól még nem lesz senki nemtelen.
-A fiúknak a haját szerintem mindenki ismeri.
-A lányoknak is lehet ilyen haja,van aki tupirozza,van akinek hosszú...
-Álltalában tornacsukát hordanak vagy deszkás cipőt.
-A répa nadrág alap.
-Van aki dupla övet hord(kockás, szegecses...)
-Előnyben részesítik a kapucnis felsőket.
-Vannak olyan minták amelyek jellemzőek rájuk:halálfej,csillag,kockás dolgok,csíkos dolgok,szivek....
-Jellemző a fekete körsatír és a fekete lakk.

Az egyesek által extrémnek tartott külsőnek több oka lehet.Van aki azért így néz ki,mert ez jön be neki és van aki még ennél is tovább megy.Külselyével akarja felhívni a világ figyelmét arra, hogy milyen is ez a mai világ(elnyomják a másikat, csak magukal törődnek...).A salyát lelküket, egyéniségüket tükrözi az öltözködésük.

Van aki még tovább bontja az emot: csoportokra.Pl.:sceene,half,poss.De én most ezt kihagyom.

Mi is az XXX?
Ez azt jelenti, hogy alapjában az emok nem cigiznek,drogoznak,isznak alkoholt.Sőt vannak akik még vegák is.A mai világban ezt nehéz lenne elmondani mindenkiről.Ezért akik ezeket tartják a nevük mellé írják a 3 X-et.Vagy csak azért írják oda, mert jól mutat de fogalmuk sincs róla mit jelent.

És a "kedvenceim": a pózerek.
Ők tehetnek mindenről meg a média.Nem tudnak semmit a dologról és rossz hírét keltik ezzel az emonak.Ők azok az emberek akik csak divatból csinálják az egészet.Fogalmuk sincs semmiről csak azért csinálják, mert így milyen jól néznek ki és összeszedhetik az emo pasikat.Gondolják ők.Csak az a baj , hogy az emo pasik nem hülyék és nem kell nekik olyan csaj aki segg hülye.Ezek azok a személyek akik vagdossák is magukat,mert azt hallják, hogy az emok vagdosság magukat hát és akkor úgy gondolják, hogy nekik is kell.Na jó nem mondom, hogy mind vagdossa magát de inkább náluk fordul elő nem pedig az emoknál.De hála a jó égnek pár hónapig tart náluk az emo és utánna más stílusra állnak rá, mert ez már nem lesz divatos.Remélem a sok idióta így is fog tenni.És akkor az emberek leszállnak rólunk.Azokról akik tényleg azért csinálják, mert szeretik és ebben találtak magukra.Nempedig egy hóbort, mint a pózereknél.

Napjainkban már itt az újabb generáció:a fake-ek
Ezek olyan emberek akik másokról tsznek föl képet és úgy csinálnak mintha ők szerepelnének a képen.Álltalában valamilyen külföldi oldalról szednek le képeket mivel úgy kisebb a lebukás esélye.
Én már találkoztam ilyen csodás személlyel.És amikor mondtam neki, hogy fake letagadta.Csak az volt a vicces, hogy az exem képe volt neki kirkva tehát nem nagyon volt értelme a tagadásnak.

A zene:
A punk és a hardcore keveréke.Az érzelmek kifejezéséről szól.Néha kiáltásokal tarkítva.Témája álltalában:a szerelem ,a csalódás, a világ helyzete...nem pedig a világfájdalom.

Tévhitek:
-Nem vagdossák magukat(nagyon kevesen vannak akik igen de ők sem azért, mert emok hanem , mert nem normálisak)
-Nem fakadnak sírva mindenen.
-Nem veszik magukra a világfájdalmat.
-A zene sem a világfájdalomrólszól.Nem értem mi a világfájdalom a szerelmen,az életen,vagy azon, hogy ez a világ rossz.Ezek tények nem pedig világfájdalom.
-Nincs olyan, hogy emos.Emo van vagy emo stílusú.Aki nem érti elmagyarázom.Azt sem mondod, hogy szomorús vagy szépes na ugye.

Nos szerintem röviden ennyi.
Ha valamit nem írtam akkor bocsi.
Ha kérdezni szeretnél valamit bátran írj szívessen válaszolok.
Remélem most már kicsit képben vagy.És nem bántod az emokat.Ők is emberek.Pont mint a punkok,rockerek,tecktonikok.....

Én is emo vagyok. Ha nem tetszik a te bajod.Attól még, hogy nem szereted az emot semmi bajom veled.Akkor van bajom ha nem tudsz semmit és elhiszed a sok baromságot amit hallasz.Na az már baj.De azért vagyok, hogy elmondjam mi mit jelent és ne hidj a sok hülyének.

5 megjegyzés:

  1. Ezt szépen megfogalmaztad Adél.Gratulálok.Annyi baromságot olvastam már ebben a témában de a te írásod nagyon jó és összefoglaló.

    VálaszTörlés
  2. Köszike.Bár most már nem vagyunk túl jóban.

    VálaszTörlés
  3. Végre valaki aki normálisan összetudja szedni a gondolatait...annyira elegem van már az olyan emberekből akik rávannak kattanva arra, hogy az emok öngyilkos hajlamú, depressziós buzik, meg még mittom én....Mondjuk nekem az emoban inkább a tolarencia fontos...mivel poss vok..asszem...de már hall az ember mindent...xD Végülis ha valaki megver egy emot, nem hoz 50 havert, hogy na mit csináltál...ellenkező esetben (ami persze sosem történik meg) akk meg hú mi lenne...Annyira szar, hogy egyes emberek, nemképesek elfogadni másokat, mert ránéznek és "hát ez nem olyan mint én" úristen akk vajon mi van?! Meg ha meghallom azt a szót, hogy EMOSSSS hát a falra mászok...föleg, hogy ha úgy mondja, hogy "full emós"..wáá
    Na mindegy....jó a bejegyzés....:) Grat

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm kedves Veronczy a kedves szavakat.Örülök,hogy tetszik amiket írtam.

    Én sem tudom felfogni,hogy miért kell mást lenézni,bántani azért,mert máshogy néz ki, mint az átlag.Remélem egyszer ez megszűnik és az emberek túllépnek a külsőségeken.

    Attól,hogy emos,full emos én is hányingert kapok.

    Köszi mégegyszer:Adél alias AngelEmoStar

    VálaszTörlés
  5. Szia,

    én egyszerűen ember próbálok lenni, ehhez tartozik az is hogy emberként próbálok tisztelni, mindenkit aki embernek született. Függetlenül attól éppen hova sorolja magát, vagy a társadalom hova próbálja besorolni ;-).
    Örülök, hogy ilyen szépen leírtad amit erről a témáról tudsz ...

    Blind77

    VálaszTörlés

Szia:)

Minden véleményre kíváncsi vagyok és elfogadom de a mások felé irányuló minimális tiszteletet elvárom!

Kérlek hagyj magad után legalább egy becenevet,hogy tudjam ki voltál.

Köszönöm,AES