Oldalak

2010. május 4., kedd

Matek érettségi :O

Volt pár ember aki miután befejeztük csak annyit mondtak haza mennek sírni egyet….

Nehéz volt,egész évben gyakoroltam,volt,hogy napi 7 órát de nem lett meg a hatása olyan igazán….

Voltak olyan feladatok aminél azt sem értettem mit kérdeznek,azért ahogy gondoltam megoldottam. Megnéztem a megoldásokat erre kiderült hibátlan lett az a feladat amiről fogalmam sem volt. Tudjátok az ész:D

Alapjába véve ahogy így elkezdtem számolgatni a pontjaimat szerintem meg lesz a 2-es…. Nem a legjobb de ennek is örülök,szeretnék megszabadulni ettől a tantárgytól,mert inkább boncolnák embereket,mint,hogy ezzel kelljen szenvednem,oké ez morbid példa de tényleg így érzem.

Nem hiszem,hogy lesz olyan tantárgy ami nehezebb lesz a mateknál.

Íme egy feladat ami szerintem csak kicsit kibaszós:D

Az egyik csokoládégyárban egy újfajta, kúp alakú desszertet gyártanak. A desszert csokoládéból készült váza olyan, mint egy tölcsér.A külső és belső kúp hasonló, a hasonlóság aránya 5:6 A kisebb kúp adatai: alapkörének sugara 1 cm, magassága 2,5 cm hosszú.

a) Hány cm3 csokoládét tartalmaz egy ilyen csokoládéváz? A választ tizedre kerekítve adja meg! Az elkészült csokoládéváz üreges belsejébe marcipángömböt helyeznek, ezután egy csokoládéból készült vékony körlemezzel lezárják a kúpot.

b) Hány cm a sugara a lehető legnagyobb méretű ilyen marcipángömbnek? A választ tizedre kerekítve adja meg! A marcipángömböket gyártó gép működése nem volt hibátlan. A mintavétellel végzett minőség-ellenőrzés kiderítette, hogy a legyártott gömbök 10%-ában a marcipángömb mérete nem felel meg az előírtnak.

c) A már legyártott nagy mennyiségű gömb közül 10-et kiválasztva, mekkora annak a valószínűsége, hogy a kiválasztottak között pontosan 4-nek a mérete nem felel meg az előírásnak? (A kérdezett valószínűség kiszámításához használhatja a binomiális eloszlás képletét.)

Még jó,hogy a 3 feladat közül egyet ki lehetett hagyni,na nekem ez volt az:D

1 megjegyzés:

Szia:)

Minden véleményre kíváncsi vagyok és elfogadom de a mások felé irányuló minimális tiszteletet elvárom!

Kérlek hagyj magad után legalább egy becenevet,hogy tudjam ki voltál.

Köszönöm,AES