Oldalak

2010. május 3., hétfő

2010-es irodalom érettségi

Hétfőn irodalommal kezdtük aminek már a szövegértés része hülyén volt kitalálva. Janus Pannoniussal szenvedtek jobbra-balra. Tele volt a szöveg idegen nevekkel,sok idézetet kértek és voltak olyan feladatok amiknek nem volt egyértelmű a megfogalmazása. A második részben pedig a teljes ledöbbenés jött,olyan feladatot kaptunk amit enyhén szólva nehéz volt,az én választásom:

Érvelés
– Az író nem csak saját családjának életét éli, nem csak egyetlen otthonba bejáratos. Én azt hiszem,regényhőseid jellemére, sorsára is visszahat az otthon, amelyben élnek, pontosabban – amit teremtesz köréjük.
– A hőshöz olyannyira hozzátartozik az otthona, hogy én hozzá sem tudok kezdeni a regényíráshoz, amíg nem ismerem. Többnyire mérnöki pontossággal alaprajzot készítek,amelybe berajzolom az ajtókat, a bútorokat is. Mire írni kezdek, már pontosan tudom, ki milyen tárgyi és szellemi környezetben él.[…]

Lettem, aki vagyok. In: Ne félj! Beszélgetések Szabó Magdával.


Mi a jelentősége a térnek, a tárgyi környezetnek a műalkotásokban és a hétköznapi életben? Jellemző-e környezete egy valódi, illetve kitalált személyre; jellemezhető-e egy valódi, illetve kitalált alak a környezetével? Érvelő fogalmazását irodalmi példákra alapozza!

Kedves kis feladat volt nem mondom. 3-7 oldalt kellett írni én 5.5 oldalt írtam,sajna voltak olyanok akiknek a 3 oldal sem jött össze,ha jól tudom akkor ezek az emberkék 0 pontot kapnak,mert nem felelnek meg eleve a terjedelmi követelményeknek….vagy persze lehet rosszul tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia:)

Minden véleményre kíváncsi vagyok és elfogadom de a mások felé irányuló minimális tiszteletet elvárom!

Kérlek hagyj magad után legalább egy becenevet,hogy tudjam ki voltál.

Köszönöm,AES